قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس آموزش وردپرس

مشاوره امور بازرگانی برای آنها که سال ها است که در این حوزه پر فراز و نشیب فعالیت می کنند، بسیار اهمیت دارد. گاهی اشتباه در کارهای تجاری می تواند خسارت های جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. لازم است که گاهی تاجران برای برخی از اقدام ها تنها به تجربه خودشان اکتفا نکنند و برای برداشتن قدم های بزرگ با افراد با تجربه تر و متبحرتر مشورت کنند و از آنها طلب راهنمایی کنند. افرادی که تازه پای در این مسیر گذاشته اند نیز به طور حتم به کمک های بیشتری نیاز دارند. وجود یک مشاور بازرگانی خوب می تواند پیدا کردن راه حل برای مشکلات غیر ممکن را ممکن سازد.

 

مشاوره امور بازرگانی

 

تعریفی از مشاور بازرگانی

مشاوره بازرگانی در امر صادرات و واردات و تولید کالاها  و به سرانجام رساندن آن ها بسیار ضروری به نظر می رسد. وجود چنین فردی نه تنها در مواقع دشواری بلکه برای برنامه ریزی و اجرای پروژه ها نیز لازم است. مشاور بازرگانی در واقع برای حل مسائل تجاری راهکارهای قانونی و اصولی پیشنهاد می دهد. او در تمام مراحل کنار واردکننده یا صادرکننده است تا آنها با مراحل کار آشنا شوند و روز به روز بر دانششان افزوده شود. پیدا کردن آگاهی کامل از اهداف تاجران و فعالیت هایی که در حال انجام است، لازمه کار یک مشاور است. گاهی کسب نتایج عملی بدون یک مشاور میسر نخواهد شد.

فردی که در زمینه تجارت مشاوره می دهد با تمام قوانین این حوزه و تجارت خارجی آشنایی کامل دارد و می داند که چه تشریفات گمرکی در انتظار واردات و صادرات کالاها است. درخواست مشاوره از یک فرد متخصص که تحصیلات آکادمیک در این زمینه داشته است، می تواند از هدر رفت زمان و هزینه های اضافی جلوگیری کند. برای موفقیت در مشاوره امور بازرگانی چنین فردی باید با مهارت رهبری آشنا باشد و ارتباطات خوبی داشته باشد.

 

مشاوره بازرگانی

 

انواع مشاوره امور بازرگانی

مشاوره امور بازرگانی به دلیل گسترش و تنوعی که در امر صادرات و واردات و تجارت وجود دارد، به صورت مختلفی ارائه می شود. اما می توان این مشاوره ها را در سه دسته کلی تقسیم کرد که عبارت اند از:

  • اولین نوع مشاوره در زمینه واردات و صادرات کالاها است. آگاهی کامل از قوانین مربوط به این امور تجاری برای افراد فعال در این زمینه لازم و ضروری است. شناخت کالاها برای صادر کردن به خارج از کشور و وارد کردن بسیار مهم است. این که چه کالایی می تواند به سود دهی منجر شود بسیار اهمیت دارد. به سراغ کالاهای پر رسیک و فساد پذیر رفتن کار هر تاجری برای صادرات و واردات نیست. گرفتن مشاوره در این زمینه می تواند بسیار راهگشا باشد.
  • مشاوره بازرگانی خارجی نیز دومین نوع مشاوره امور بازرگانی است که تاجران و بازرگانان به آن نیازمند هستند. با توجه پیشرفت هایی که در فناوری اتفاق افتاده است و امکانات و ابزاری که در اختیار قرار گرفته است، زندگی همگان تحت تأثیر این مسئله واقع شده است. قوانین مربوط به تجارت کالاها نیز در پی این تحولات دچار تغییر می شوند. گاهی این تغییرات مفید هستند و گاهی تاجران را با مشکلات عدیده ای مواجه می کنند. به خصوص این که افراد کم تجربه ممکن است بیشتر با موج تحولات بالا و پایین شوند. وجود فردی که همیشه از این تغییرات آگاه است می تواند مانع از متضرر شدن تاجران شود.
  • مشاوره در امور گمرکی نیز سومین نوع مشاوره برای تاجران است. گمرک در واردات و صادرات نقش بسیار تعیین کننده ای دارد و تمام کالاها برای وارد شدن و صادر شدن باید از دروازه گمرک عبور کنند. برای هر کالایی باید مجوزهای لازم اخذ شود تا بتواند به دست مصرف کننده برسد. در واقع، گمرک هفت خوان رستمی است که تاجران برای ترخیص کالا از کشور مبدأ یا مقصد باید پشت سر بگذارند که ناآشنا بودن به امور آن می تواند دردسرساز باشد.

بازرگانی آرنیکا با داشتن چندین سال تجربه در زمینه تجارت و بازرگانی و صادرات و واردات کالاها می تواند در زمینه مشاوره امور بازرگانی همواره در کنار شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *