قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس آموزش وردپرس
حواله جات ارزی چیست؟

انواع حواله جات ارزی

حواله ارزی که برگردان واژه لاتین Payment order می باشد، نوعی پرداخت غیر مستقیم پول به اشخاص دیگر در بانکهای خارجی و یا داخلی است. در واقع حواله جات ارزی به درخواست صاحب حساب، برداشت مبلغی از حساب درخواست کننده از بانک مبدا و واریز به حساب شخصی دیگر در بانک مقصد به صورت ارزی است. اغلب این حواله های ارزی به طریق وسترو و نوسترو انجام می گیرد که در آن بین دو بانک حسابهای مالی برقرار بوده و یکی از این بانکها پول دیگری را به سپرده در نزد خود نگهداری می کند. حواله جات ارزی همواره به دو شکل وارده و صادره و از طریق سوئیفت انجام می پذیرد. در زیر به توضیح هر یک از این دو نوع حواله های ارزی می پردازیم.

 

انواع حواله های ارزی

۱- حواله های ارزی صادره:

این نوع از حواله ارزی به درخواست مشتری بانک در نزد بانکی که در آن حساب ارزی دارد انجام می شود. بعد از درخواست مشتری مبنی بر برداشت پول از حساب وی، بانک موظف به حواله وجه به صورت ارزی در اسرع وقت به حساب شخص مورد نظر مشتری در داخل یا خارج از کشور، می باشد.

۲- حواله های ارزی وارده:

این شکل از حواله جات ارزی بر عکس نوع صادره آن است. در حواله های ارزی وارده؛ دستور پرداخت ارزی از سوی شخصی دیگر به حساب مشتری بانک عامل و از طریق بانک داخلی یا خارجی می باشد. به عبارتی دیگر، در حواله های ارزی وارده، ارز مشخصی توسط یک شخص از طریق بانکهای داخلی و یا خارجی به حساب ارزی شخصی دیگر که در ایران است، واریز می شود. بطور کلی حواله جات ارزی چه به صورت صادره و یا وارده باشد، در هر دو صورت باید این انتقال ارز از طریق سوئیفت انجام شود. حال بعد از پیام سوئیفت و دریافت ارز، مشتری و شخص ذینفع، می تواند ارز وارد شده را در حساب ارزی خود سپرده گذاری نماید یا آن را به مبلغ تعیین شده به بانک بفروشد و یا آن را از طریق سوئیفت، به حساب ارزی خود در خارج از کشور واریز نماید.

 

حواله های ارزی چگونه صادر می شوند؟

مدارک مورد نیاز برای حواله کرد ارزی بستگی به اینکه برای اشخاص حقیقی یا حقوقی باشد، به دو صورت باید به بانک ارائه گردد. در زیر مدارک لازم برای صدور حواله جات ارزی به تفکیک، توضیح داده می شود.

 

حواله جات ارزی

حواله های ارزی به دو صورت صادره و وارده سوئیفت می شود

 

۱- مدارک مورد نیاز جهت صدور حواله ارزی اشخاص حقیقی:

  • در ابتدا برای انجام این کار باید به شعبه ای که در آن حساب ارزی دارید مراجعه نمایید.
  • سپس ارزی که مشتری درخواست سوئیفت آن به حساب شخص مورد نظر خود را دارد باید تامین گردد. این ارز، یا باید در حساب ارزی موجود باشد و یا در همان لحظه در حساب ارزی باید واریز شود.
  • در ادامه باید برگه مربوط به صدور حواله و انتقال ارز توسط مشتری تکمیل گردد.
  • رونوشت و اصل کارت ملی و شناسنامه صاحب حساب ارزی.

۲- مدارک مورد نیاز حواله ارزی برای اشخاص حقوقی:

  • مراجعه به بانک عامل که در آن حساب ارزی افتتاح شده است.
  • رونوشت و اصل شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل و اشخاص صاحب امضاء در شرکت.
  • اصل و رونوشت شرکتنامه و اساسنامه شرکت و اظهارنامه ثبت شرکت.
  • اصل و رونوشت کارت بازرگانی و کارت اقتصادی شرکت.
  • آگهی روزنامه رسمی مبنی بر ثبت شرکت و آخرین تغییرات آن.
  • درخواست حواله ارزی از سوی مدیر عامل در برگه رسمی شرکت.
  • چنانچه انجام مراحل حواله ارزی توسط نماینده و یا وکیل قانونی شرکت انجام می شود، باید اصل و رونوشت کارت ملی و شناسنامه نماینده یا وکیل شرکت به همراه معرفی نامه معتبر از سوی مدیر عامل نیز ضمیمه مدارک گردد.

 

 

شرکت آرنیکا تجارت ویستا پیشرو در ارائه خدمات تجاری و ارزی

شرکت آرنیکا تجارت ویستا مفتخر است تا با مشاوره رایگان به شما که قصد انجام صدور حواله جات ارزی، ترخیص و بازرسی کالا، حمل و نقل بین المللی کالا و صادرات و واردات کالا را دارید، در سریعترین زمان ممکن، بهترین خدمات را ارائه دهند. مشاوران ما در امور صدور حواله های ارزی، شما را به کارشناسان خبره آرنیکا تجارت ویستا ارجاع خواهند داد. ما به شما این اطمینان را می دهیم که تمام مراحل بانکی جهت صدور حواله کرد ارزی شما را به بهترین شکل انجام دهیم. آرنیکا تجارت ویستا با اطمینان از کیفیت عملکرد خود، از زمان صدور حواله ارزی تا انتقال به حساب مورد نظر، در کنار شما خواهد بود. لذا چنانچه قصد حواله ارزی به داخل و یا خارج از کشور رادارید، با ما در ارتباط باشید. اپراتورهای ما در تمام ساعات اداری به غیر از پنجشنبه و روزهای تعطیل از ساعت ۸  تا ۱۷ آماده دریافت پیامهای شما و ارجاع آن به مشاوران و کارشناسان خبره ما هستند.

 

آرنیکا تجارت ویستا

انجام حواله جات ارزی خود را به آرنیکا تجارت ویستا بسپارید

 

شما می توانید با یکی از روشهای زیر با شرکت آرنیکا تجارت ویستا ارتباط بگیرید.

شماره تلفنهای تماس با ما:  ۸۸۹۸۵۵۹۱-۰۲۱ و ۸۸۹۸۵۵۹۳-۰۲۱

شماره فکس شرکت:  ۸۸۳۹۲۶۳۸-۰۲۱

office@arnika-co.com :آدرس ایمیل شرکت

همچنین شما می توانید از طریق فرم مخصوص در صفحه اصلی سایت شرکت با ما در ارتباط باشید. در بخش منوی تماس با ما، پیام و درخواست خود را به گروه آرنیکا تجارت ویستا ارسال نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

 

سوئیفت

حواله ارزی یعنی انتقال ارز به هر شعبه از بانکهای دنیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *