قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس آموزش وردپرس
هزینه های مختلف ترخیص کالا

ترخیص کالا  شامل هزینه های مختلفی می شود،‌ و به همین دلیل مهم است که برای ترخیص محموله هایی که در گمرک دارید، از چه کسی کمک بگیرید. اگر فرد ترخیص کار درباره قوانین گمرک و ترخیص آگاهی کامل نداشته باشد، ممکن است ناخواسته هزینه های بیشتری را به صاحبان کالاها تحمیل کند. پس لازم است که در زمان ترخیص دقت کافی را به خرج دهد تا صاحب کالا متحمل هزینه های اضافه نشود.

یک ترخیص کار ماهر و با تجربه می داند که علاوه بر مجوزی که برای ثبت سفارش باید در دست داشت، ممکن است به مجوزهای دیگری نسبت به نوع کالا نیاز باشد. بعضی از کالاها برای آزاد شدن از گمرک به گرفتن مجوز از سازمان ها و مراکز دیگر نیاز دارند و تنها یک فرد حرفه ای، آگاهی لازم از این امور را دارا است. به کار گرفتن یک فرد متخصص می تواند در زمان و هزینه های صاحبان کالا صرفه جویی به همراه داشته باشد.    

 

ترخیص کالا

 

نحوه محاسبه هزینه های ترخیص کالا

هزینه های ترخیص کالا از گمرک مبالغی را شامل می شود که برای ارائه بعضی از خدمات گمرکی باید پرداخت شود. هزینه های ترخیص شامل هزینه های نوع اول و هزینه های نوع دوم می شود. هزینه های نوع اول آنهایی هستند که باید در گمرک پرداخت شوند و هزینه های نوع دوم آنهایی اند که باید در خارج از گمرک پرداخت شوند. تعیین هزینه های نوع اول به ارزش پروفرما، نرخ ارز و درصد تعرفه های کالا بستگی دارد.

هزینه های نوع دوم نیز شامل مبلغ لازم برای صدور ترخیصیه و مبلغی که بابت انبارداری پیش از ترخیص دریافت می شود، هستند. اگر بار در کانتینر باشد، برای سپرده گذاری در کانتینر نیز باید وثیقه ارائه شود. خرده هزینه هایی که باید در گمرک پرداخت شوند عبارت اند از: هزینه قبض انبار الکترونیکی، پرینت از اظهارنامه و لاک و مهر.

مبالغی نیز به طور همزمان در زمان ترخیص کالا دریافت می شوند. هزینه های ثبت سفارش کالا از این دست به حساب می آیند. در صورتی که کالا به نام شخص ثالث وارد شود، مبالغی نیز باید بابت مالیات کارت بازرگانی پرداخت شود. همچنین مبلغی را باید برای دستمزد کارگران در نظر گرفت. به این نکته توجه داشته باشید که واردات بعضی از کالاها مشمول تخفیفات و معافیت های گمرکی است.

 

ترخیص کالا از گمرک

 

خدمات مشمول هزینه ترخیص کالا

به طور کل، خدمات ترخیص کالا که مشمول پرداخت هزینه هستند، عبارت اند از:

  • تخیله
  • بارگیری
  • باربری
  • بارچینی
  • انبارداری
  • آزمایشگاه و تست های استاندارد
  • کارشناسی کالاها

برای انجام دادن هر یک از این مراحل هزینه های مطابق با نرخ مصوب تعلق خواهد گرفت.

 

در زمان ترخیص کالا به غیر از مبالغی که گمرک برای خدماتی مانند بدرقه و تعرفه بندی دریافت می کند، بقیه مبالغ مورد نظر را سازمان های دولتی و افراد خصوصی دریافت می کنند که مسئولیت کار را بر عهده گرفته اند. به علت این که تمام این اقدام ها جزئی از ترخیص محموله ها محسوب می شوند و در اظهارنامه های گمرکی از آنها صحبت به میان آمده است، بخشی از هزینه های گمرک به شمار می روند.

بیمه باربری از دیگر هزینه هایی است که باید در زمان ترخیص کردن کالاها مد نظر داشت. هر کالایی ممکن است در معرض آسیب دیدن و دزدیده شدن قرار داشته باشد و بیمه کردن آن می تواند خیال صاحب کالا را از بابت خسارت های وارده احتمالی راحت کند.

هزینه انبارداری در ترخیص کالا به مقدار و حجم کالاها بستگی دارد. این هزینه ها به همراه صدور بیجک بر طبق جدول شرکت های انبارهای عمومی باید محاسبه شوند. هزینه انبارداری تا پیش از این که کالا از انبار ترخیص شود، باید پرداخته شود. هزینه آزمایشگاه نیز زمانی پرداخت می شود که لزوم انجام دادن این کار تأیید شده باشد. وجود یک فرد با تجربه برای ترخیص کالا می تواند مانع از پرداخت هزینه های اضافه شود.

 

ترخیص هر نوع کالایی از گمرک مراحل خاص خود را دارد، گروه بازرگانی آرنیکا با توجه به مدت زمان فعالیت خود در این حوزه و داشتن تجربه فرآوان، به تمامی این مراحل اشراف کامل دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *