قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس آموزش وردپرس
هدف از بازرسی کالا چیست؟

بازرسی کالا یعنی چه؟

زمانی که خریدار از فروشنده کالا، محصولات مورد نظر خود را خریداری نمود؛ برای اطمینان از کیفیت و کمیت کالا، اقدام به بازرسی کالا قبل از بارگیری می نماید. در گذشته، دغدغه اغلب وارد کنندگان و خریداران کالا چه در داخل و چه در سطح بازارهای جهانی، عدم انطباق کالای خریداری شده با کالای ارسال شده توسط فروشنده بود، که این مشکل با بازرسی از کالا امروزه مرتفع گشته است. بنابراین خریداران کالا برای اطمینان از سلامت، کیفیت و مقدار کالای خریداری شده در هنگام عقد قرارداد، یا بطور شخصی و یا از طریق شرکتهای بازرسی، کالای ارسالی را مورد بازرسی و نظارت دقیق قرار می دهند. بازرسی کالا به دلیل امکان تقلب و سودجویی برخی از فروشندگان در ارسال کالای مشابه صورت می گیرد. شرکتهای بازرسی کالا قبل از بارگیری محموله های تجاری در مبدا، با انواع بررسیهای دقیق به صورت نمونه برداری، آزمایش و یا اندازه گیری، کالاهای مورد نظر را مورد نظارت قرار داده و سپس اجازه بارگیری می دهند.

 

بازرسی از کالا به چه شکل است؟

بازرسان کالا برای دقت در نوع، میزان و کیفیت کالا، بررسی از کالاها را بطور معمول در موارد زیر مورد نظارت قرار می دهند.

۱- قبل از حمل و بارگیری کالا در کشور مبدا، مامورین بازرسی کالا به نمایندگی از خریدار و مالک محموله ها، اقدام به عملیات بازرسی از کالاهای مورد نظر می کنند.

۲- بازرسان کالا همچنین اقدام به قیمت گیری از کالای مورد نظر می کنند. این کار برای اطمینان از قیمت مناسب و همچنین کیفیت کالا با قیمت تعیین شده می باشد.

۳- بازرسان کالا می توانند در کارخانه تولید کالای فروشنده حضور داشته و از نزدیک بر فرآیند تولید نظارت داشته باشند.

۴- بازرسی از استاندارد بودن کالا، نیز شکل دیگر کار بازرسان کالا است. در این مرحله باید دقت شود تا محصول خریداری شده مطابق با استانداردهای جهانی تولید شده و نشان استاندارد روی کالا درج شده باشد.

۵- یکی از مواردی که در بازرسی از کالا باید به آن توجه داشت، بررسی اصالت فروشنده است. به عبارتی، قبل از بارگیری کالا باید از صحت مدارک بازرگانی و اعتبار تجاری فروشنده و همچنین صحت مالکیت مکان کارخانه تولیدی وی اطمینان حاصل نمود.

 

بازرسی کالا

کیفیت، نوع و مقدار کالا توسط بازرسان کالا ارزیابی می شود

 

بازرسی کالا چه مزیتهایی دارد؟

بازرسی کالا برای وارد کننده و خریدار مزایایی در بر دارد که در زیر به مهمترین آنها اشاره می کنیم.

۱- با بازرسی کالا می توان تاخیرهای احتمالی در تولید و حمل و نقل کالا را پیش بینی نمود و برای آن برنامه ریزی کرد.

۲- بازرسی کالا باعث جلوگیری از پرداخت هزینه برای کالای معیوب می گردد. به عبارت دیگر وارد کننده کالا، فقط برای محصولات سالمی که بازرسی شده اند، هزینه پرداخت می کند.

۳- وقتی کالا در مبدا مورد بازرسی و نظارت قرار می گیرد، از ورود نوع معیوب و نامرغوب آن جلوگیری خواهد شد. لذا توزیع کالای سالم و با کیفیت، موجب اعتبار برای شرکت بازرگان وارد کننده کالا خواهد شد.

۴- بازرسی کالا موجب می شود تا اگر کالایی معیوب بود و یا با فاکتور صادر شده مطابقت نداشت، پیش از حمل و نقل و صادر شدن توسط فروشنده، تعویض و اصلاح گردد.

۵- همانطور که گفته شد، با بازرسی کالا می توان از ارسال کالای نامرغوب و یا معیوب جلوگیری کرد. لذا کالای سالم و با کیفیتی که به مشتریان عرضه می شود، موجب اطمینان مشتری به شرکت وارد کننده آن می گردد.

۶- وقتی بازرسان کالا در کارخانه فروشنده کالا حضور پیدا می کنند، در واقع ناظر بر تولید کیفی محصول در مراحل مختلف تولید بوده اند.

 

 

شرکت آرنیکا تجارت ویستا پیشرو در ارائه خدمات تجاری

شرکت آرنیکا تجارت ویستا مفتخر است تا با مشاوره رایگان به شما که قصد ترخیص و بازرسی کالا، حمل و نقل بین المللی کالا و انجام انواع حواله های ارزی را دارید، در سریعترین زمان ممکن، بهترین خدمات را ارائه دهند. مشاوران ما در امور بازرسی کالا، شما را به کارشناسان خبره آرنیکا تجارت ویستا ارجاع خواهند داد. ما به شما این اطمینان را می دهیم که تمام مراحل فیزیکی بازرسی کالای شما در کشور مبدا را به بهترین شکل انجام دهیم.

 

آرنیکا تجارت ویستا

بازرسی کالای خود را با خیال راحت، به آرنیکا تجارت ویستا بسپارید

 

آرنیکا تجارت ویستا با اطمینان از کیفیت محصول، حافظ منافع شما از زمان تامین کالا تا بازرسی و بارگیری در کانتینرهای باری خواهد بود. برای ترخیص و بازرسی کالای خود با ما در ارتباط باشید. اپراتورهای ما در تمام ساعات اداری به غیر از پنجشنبه و روزهای تعطیل از ساعت ۸  تا ۱۷ آماده دریافت پیامهای شما و ارجاع آن به مشاوران و کارشناسان خبره ما هستند.

با آرنیکا تجارت ویستا، آسوده خاطر کالای خود را وارد کنید

شما می توانید با یکی از روشهای زیر با شرکت آرنیکا تجارت ویستا ارتباط بگیرید.

شماره تلفنهای تماس با ما:  ۸۸۹۸۵۵۹۱-۰۲۱ و ۸۸۹۸۵۵۹۳-۰۲۱

شماره فکس شرکت:  ۸۸۳۹۲۶۳۸-۰۲۱

office@arnika-co.com :آدرس ایمیل شرکت

همچنین شما می توانید از طریق فرم مخصوص در صفحه اصلی سایت شرکت با ما در ارتباط باشید. در بخش منوی تماس با ما، پیام و درخواست خود را به گروه آرنیکا تجارت ویستا ارسال نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

 

بازرسی کالا

بازرسی کالا در مبدا، اطمینان کیفیت کالا در مقصد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *