قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس آموزش وردپرس

صادرات کالا به کشور روسیه از ایران سال ها است که انجام می شود. به دلیل همسایه بودن ایران با روسیه، صادرات به آن دردسرهای کشورهای دور و اروپایی را ندارد. از آنجا که موقعیت تولید و کشت برخی از محصولات کشاورزی در روسیه وجود ندارد، امکان صادرات آنها از ایران فراهم شده است. سالانه محصولات بسیاری از ایران به این کشور صادر می شود.

 

صادرات کالا به روسیه

 

صادرات کالا و محصولات کشاورزی به روسیه

صادرات کالا در سال های اخیر پیشرفت بیشتری داشته است و محصولات بسیاری به خصوص از دسته کشاورزی به روسیه صادر می شوند. صادرات به این کشور باید با دقت و توجه به قوانین انجام شود و سختگیری های این کشور را برای صادرات باید مد نظر داشت.

از آنجا که اقلیم این کشور سرد است، موقعیت کشت بسیاری از محصولات کشاورزی ضروری در این کشور وجود ندارد. به دلیل همسایه بودن این کشور با ایران امکان صادرات این محصولات به این کشور بیش از کشورهای دیگر ایجاد شده است. قیمت این محصولات در این کشور نسبت به کشورهای دیگر بیشتر می باشد.

سرمایه گذاری در بخش صادرات کالا به کشورهای همسایه نیاز به کسب دانش و اطلاعات بسیاری دارد. برای این کار به تجربه و برنامه ریزی دقیق نیاز است. قوانین تجارت در هر کشور با کشور دیگر متفاوت است و باید بتوان از همه آنها آگاهی کامل کسب کرد تا در زمان انجام کار، قوانین منجر به متضرر شدن فرد صادرکننده نشود. یعنی قبل از اقدام باید قوانین کشور مورد نظر با دقت مطالعه گردد. در واقع، تسلط بر این قوانین اولین گام در این مسیر محسوب می شود.

 

صادرات محصولات کشاورزی به روسیه

صادرات کالا به روسیه از ایران بیشتر در حوزه محصولات کشاورزی اتفاق می افتد. میوه هایی که از ایران به روسیه صادر می شود بیشتر شامل کیوی، انار، انگور، گیلاس، سیب و پرتقال است. بسته بندی این محصولات به میزان زیادی در صادرات این محصولات اثرگذار است. بسته بندی نامناسب ممکن است منجر به آسیب دیدن میوه ها در زمان حمل و نقل شود. ۷۰ درصد از کالاهایی که از ایران به روسیه صادر می شود محصولات کشاورزی و مواد غذایی را در بر می گیرد. علاوه بر میوه ها، می توان دیگر محصولاتی مانند خرما، گوجه فرنگی، کشمش، سیر، پیاز و پسته را نیز به این کشور صادر کرد.

 

صادرات میوه به کشورهای همسایه

 

نکته های مهم در صادرات کالا به روسیه

صادرات کالا به این کشور اروپایی چم و خم های خود را دارد. باید به نکات مهمی در این کار توجه داشت تا تاجر از صادرات صاحب سود شود و کمترین ضرر را ببیند. برای حصول بهترین نتیجه به چند نکته زیر توجه شود:

  • برای فرستادن محصولات کشاورزی بهترین و مناسب ترین مسیر باید انتخاب شود.
  • به استانداردهای بین المللی محصولات در زمان صادرات توجه ویژه باید داشت.
  • در انتخاب محصول حتماً باید موقعیت های زمانی را در نظر گرفت.
  • با توجه به نوع محصول انتخابی بهترین وسیله حمل و نقل باید برای این کار انتخاب شود.
  • یکی از بهترین کارها مشاهده و تحلیل رفتاری است که رقبا از خود در بازار نشان می دهند.
  • در شرایط نگهداری محصولات باید دقت لازم را به خرج داد. این مسئله با توجه به حساسیت محصولات کشاورزی بسیار حائز اهمیت است و به شرایط پیش از ارسال نیز مربوط می شود.
  • در صادرات کالا باید تا حد امکان سعی شود کار حمل و نقل و جا به جایی در کمترین زمان ممکن انجام گیرد.
  • اطلاعات محصول بهتر است روی محصول به هر دو زبان انگلیسی و روسی ثبت شوند.
  • برای بسته بندی داشتن ایده های خلاقانه مهم است.
  • هرگز محصولات نامرغوب و درجه دو را برای صادرات انتخاب نکنید.
  • در صورت نیاز خوب است که یک شرکت تجاری در روسیه ثبت شود.

بهره گیری از دانش و تجربه مشاوران تجاری گروه بازرگانی آرنیکا تجارت ویستا به عنوان راهنمای صادرات به این کشور می تواند راهگشای مشکلاتی باشد که در این مسیر با آنها مواجه خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *