قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس آموزش وردپرس
شیوه های مرسوم صادرات کالا

صادرات کالا به روش های مختلفی صورت می گیرد. از آنجا که تعیین روش صادرات در روند آن حائز اهمیت است، این کار باید پیش از هر اقدامی انجام شود. صادر کردن یک کالا یا محصول می تواند منجر به رونق اقتصادی در کشور شود. اما این کار هم مانند تمام کارهای تجاری اصلاً ساده نیست و نیاز دارد که فرد فوت و فن های بسیاری را یاد بگیرد و خودش را برای هر اتفاق غیر منتظره ای در این روند آماده کند. هر چقدر صادرکننده با این امور آشنایی بیشتری داشته باشد، بهتر می تواند در بازار صادرات وارد عمل شود.

 

صادرات کالا

 

صادرات کالا و انواع آن

صادرات کالا به طور کل به دو شیوه مستقیم و غیر مستقیم انجام می شود. انتخاب هریک از این شیوه ها تأثیر بسیاری بر روی اقدام های لازم در حین صادرات می گذارد.

 

شیوه مستقیم

صادرات به صورت مستقیم یکی از مرسوم ترین روش ها است. در این روش انجام دادن تمام مراحل و از صفر تا صد صادرات را خود فرد یا شرکت صادر کننده یا تولید کننده محصول بر عهده می گیرد. در مرحله اول، باید بتواند برای کالای خود در خارج از کشور مشتری پیدا کند. این کار در شروع اصلاً ساده نیست و پیچیدگی های خود را دارد. همچنین، نیاز است با همه مقدمات کار آشنایی داشته باشد. بعد از این مرحله باید به فکر حمل و نقل کالاها و حل و فصل تشریفات گمرکی در دو کشور مبدأ و مقصد بود. برای انجام دادن همه این کارها به وقت و هزینه های زیادی نیاز است.

یکی از مهم ترین مراحل صادرات فرایند تبادل بین بانکی و نقل و انتقال های ارزی است. ثبت سفارش و گرفتن کارت بازرگانی نیز در صادرات کالا دارای اهمیت ویژه است. درست است که این روش منجر به سود بیشتر صادرکننده می شود، اما باید مد نظر داشت که فرد و شرکت باید به تمام مراحل اشراف کامل داشته باشند. از دیگر مزایای صادرات به این روش می توان به کنترل بیشتر، امکان گسترش کار و برندسازی اشاره کرد. از معایب این روش می توان نیاز به هزینه و زمان بیشتر و تبحر در اخذ مجوزهای لازم را نام برد.

 

انواع صادرات کالا

 

شیوه غیر مستقیم

یکی دیگر از انواع صادرات کالا شیوه غیر مستقیم است. در این روش بر عکس شیوه مستقیم، کار صادرات با کمک گرفتن برخی از واسطه ها در مراحل مختلف صورت می گیرد. شرکت های مدیریت صادرات یا بازاریابی بین الملل از این دست واسطه ها به شمار می روند. البته برای این کار می توان دست یاری به سوی تاجران و افراد باتجربه ای دراز کرد که سال ها است در این زمینه فعالیت می کنند و امکان پیدا کردن مشتری در خارج از کشور را دارند. حتی تولیدکننده می تواند انجام دادن تمام مراحل صادرات را به واسط بسپارد و در عوض این کار مبلغی از سود صادرات را طی قراردادی به او اختصاص دهد.

در این شیوه صادرات کالا، می توان از مزایای دور بودن از سعی و خطا به ویژه در شروع کار و صرفه جویی در هزینه و وقت بهره برد. در ضمن، نیاز نیست برای گرفتن تمام مجوزهای قانونی خود صادر کننده یا تولید کننده اقدام کند. از جمله معایب این شیوه می توان به تعامل نداشتن مستقیم تولیدکننده با مشتری و سود کمتر اشاره کرد. همچنین، کنترل قیمت کالا نیز ممکن است از دست او خارج شود.

گروه بازرگانی آرنیکا می تواند به شما کمک کند که با توجه به حجم تولیدتان بهترین شیوه را برای صادرات کالای خود انتخاب کنید و پس از انتخاب هر روش در پیش بردن تمام مراحل کنار شما خواهد بود. حتی می توانید مراحل یا همه امور صادرات تولیدات خود را به کارشناسان با تجربه این شرکت واگذار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *