قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس آموزش وردپرس
نکاتی درباره حمل و نقل در دریا

حمل و نقل به شکل های مختلف و با وسایل نقلیه گوناگونی انجام می شود. در میان این وسایل، حمل و نقل و جا به جا کردن کالاها و محموله ها بر روی دریاها، اقیانوس ها، رودخانه ها و کانال های آبی با کمک کشتی ها، ناوهای بزرگ، قایق ها و شناورهای باربری بسیار پر اهمیت است. این روش نسبت به شیوه های زمینی و هوایی دارای ویژگی ها، مزایا و معایب خاص خود است.

 

حمل و نقل بر روی دریا

 

مزایا و معایب حمل و نقل دریایی

حمل و نقل دریایی در دنیا طرفداران بسیاری دارد تا آنجا که بیشترین سهم جا به جایی کالاها را به خود اختصاص داده است. از مزایای این روش می توان به جا به جا کردن حجم زیادی از بار و محموله اشاره کرد، امکانی که برای کامیون ها و هواپیماها و دیگر وسایل وجود ندارد. شناورهای بزرگی برای این کار مورد استفاده قرار می گیرند که ظرفیت و گنجایش بار زیادی را دارا هستند. حجم بار کشتی ها نسبت به گذشته بسیار بیشتر هم شده است. در واقع، هر کشتی می تواند به تنهایی هزاران کانتینر را در خود جای دهد و بر روی آب ها از مکانی به مکانی دیگر انتقال دهد.

از دیگر مزایای استفاده از این شیوه ارزان بودن آن نسبت به روش های باربری دیگر است. در صورتی که حجم باری که نیاز به انتقال دارد زیاد باشد، استفاده از ناوگان دریایی نسبت به هوایی نه تنها از نظر قیمت به صرفه تر است، بلکه بارها و کالاها در زمان جا به جایی از امنیت بیشتری نیز برخوردار خواهند بود.

حمل و نقل از طریق آب ها با کشتی ها معایبی نیز دارد که از آن جمله می توان به طولانی بودن زمان انتقال کالاها در این روش اشاره کرد. یعنی منتقل کردن بارها با این روش و استفاده از این وسایل نقلیه با سرعت کندتری نسبت به روش زمینی و هوایی اتفاق می افتد. مهم ترین مسئله تأثیرگذار در کاهش سرعت انتقال در این روش موقعیت های آب و هوایی مختلف در دریا می باشد. مسئله مهم دیگر در سرعت این روش به مسیر انتخابی مربوط می شود. صاحبان کالا باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر برای حمل کالاهای خود به سرعت نیاز دارند، نباید این روش را انتخاب کنند.

 

حمل و نقل دریایی

 

انواع وسایل حمل و نقل بر روی دریا

حمل و نقل روی دریا با توجه به مسیری که وسایل دریایی طی می کنند، به طور معمول شامل دو دسته می شود: کشتی های خطوط منظم که به آنها لاینر می گویند و کشتی های خطوط نامنظم که ترامپ نام دارند. کشتی هایی که خطوط منظم را طی می کنند همیشه در یک خط دریایی در حال رفت و آمد هستند که از قبل برایشان تعیین شده است. کشتی هایی  که خطوط نامنظم را طی می کنند بر روی خطوط مشخص و خاص در حرکت نیستند و با توجه به درخواستی که از آنها می شود، مسیر خود را تعیین می کنند.

 

کانتینر ها در حمل و نقل دریایی

برای این که محموله ها روی دریا جا به جا شوند در داخل کانتینرها قرار داده می شوند که همین کار از آسیب دیدن آنها جلوگیری می کند. کانتینر در نگاه اول تنها یک مکعب ساده از جنس فلز است، اما دارای انواع تخصصی تری نیز هست. کانتینر رایج ترین وسیله ای است که در حمل انواع و اقسام کالاها کاربرد دارد. کانتینر یخچالی به طور معمول برای محموله هایی که برای سالم ماندن به دمای خاصی نیاز دارند، به کار می رود. کانیتنرهای تهویه دار، عایق دار، سرباز و تانکری هر یک برای جا به جا کردن کالاهای خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

 

انتخاب بهترین روش حمل و نقل را بر عهده متخصصان این حوزه بگذارید. بازرگانی آرنیکا با توجه به سال ها کسب تجربه در زمینه حمل کالاها و محموله ها بهترین گزینه را برای شما انتخاب خواهد کرد.   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *