قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس آموزش وردپرس
نکاتی در خصوص صادرات کالا

صادرات و رونق اقتصادی

وقتی تولید کنندگان یک محصول برند دار، بازار داخلی را برای فروش محصولات خود اشباع شده می بینند، برای فروش کالا و افزایش بیشتر مشتریان خود، اقدام به صادرات محصولات خود می کنند. در واقع صادر کردن کالا علاوه بر نفع و درآمد برای تولید کننده آن، برای دولت و کشور نیز دارای مزایایی از جمله ایجاد درآمدهای ارزی می باشد. کارشناسان اقتصادی، صادرات را یکی از عوامل مهم در رونق و پیشرفت اقتصادی کشورها می دانند. بر این اساس دولتها برای حمایت از صادر کننده کالا و همچنین برای تحصیل بیشتر ارز، لازم است تا شرایط مساعد برای صادرات کالا و همچنین انگیزه برای تولید کننده را فراهم نماید. برای صادرات کالا باید مطابق با مقررات و قوانین خاص مربوط به آن حرکت کرد و آشنایی بازرگانان از این مراحل موجب تسریع در روند کار و جلوگیری از ایجاد ضرر و زیان مالی و معنوی برای آنان خواهد بود. در ادامه به مراحل مختلف صادرات کالا می پردازیم.

 

صدور کالا و مسائل آن

در صادرات کالا علاوه بر شناخت قوانین مربوطه داخلی، باید به مقررات بازرگانی و گمرکی کشورهایی که کالا به آنجا صادر می شود نیز، آشنایی داشت. عدم آشنایی و رعایت این مقررات ممکن است موجب شود تا صادر کننده کالا فردی متخلف شناخته شود. کارشناسان اقتصادی بطور کلی صادرات کالا به سایر کشورها را به چهار مرحله اساسی تعریف کرده اند که در زیر به ذکر آنها می پردازیم. مراحلی که در صادرات کالا باید حول محور آنها حرکت نمود به این شرح است.

۱- مرحله تبیین و تعیین استراتژی و هدف گذاری

در این مرحله بازرگانان باید اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود در خصوص صادرات کالا را معین کنند. اینکه چه کالایی را با چه مقدار و به کدام کشور باید صادر کرد، از جمله این اهداف می باشد.

۲- بازار شناسی

در این مرحله بازرگانان باید قبل از ارسال محصولات خود، بازار کشورهایی که قصد صدور کالا به آنجا را دارند، مورد شناسایی قرار دهند. به عبارتی دیگر ابتدا باید برای محصولات بازاریابی نمود تا برنامه صادرات کالای مورد نظر، هدفمند صورت گیرد.

 

صادرات کالا

صادرات موجب رونق اقتصادی و ارز آوری برای کشورهاست

 

۳- امکان سنجی صادرات کالا

یک تاجر موفق می بایستی بداند که چه کالایی را باید به کدام کشور صادر کند. در واقع او باید با سنجشی مناسب از نیاز بازارهای جهانی، کالای خود را صادر کند. بطور مثال یک تاجر مرکبات نباید به کشوری که خود این محصولات را صادر می کند، مرکبات ارسال کند.

۴- چگونگی فرآیند صادر کردن محصولات و مدارک مورد نیاز آن

این مرحله، مهمترین مرحله از فرآیند صادرات کالاست که به دلیل اهمیت آن در ادامه بطور جداگانه به آن می پردازیم.

 

مراحل و مدارک لازم برای صدور کالا

در فرآیند صادرات کالا، علاوه بر انجام مراحل لازم، یکی از مواردی که جهت انجام این مهم لازم است، ارائه مدارک لازم به سازمانهای ذیربط می باشد. در واقع تجار و بازرگانان برای صدور کالاهای خود به خارج از کشور می بایستی مدارک لازم برای انجام این کار را داشته باشند. در زیر به این موارد اشاره می شود.

۱- کارت بازرگانی. جهت فعالیت تجاری خصوصا در سطح فرا ملی، بازرگانان حتما می بایستی کارت بازرگانی داشته باشند. فقدان این کارت، مانع تجارت در سطح بین المللی است.

۲- پیدا کردن مشتری و تبلیغ کالا. بازاریابی محصولات یکی از اساسی ترین مراحل صادرات می باشد که در فروش کالا اهمیت به سزایی دارد. ضمن اینکه با یک تبلیغات موثر و هوشمندانه، می توان فروش محصولات را در بین مشتریان افزایش داد.

۳- داشتن پرفورما (پیش فاکتور). بعد از بازاریابی، باید پیش فاکتوری که در آن نوع، تعداد و قیمت کالا مشخص شده باشد، برای خریدار ارسال گردد.

۴- انعقاد قرارداد. بعد از ارسال پرفورما، می بایستی بین صادر کننده و وارد کننده کالا مطابق با قواعد بین المللی قرارداد تجاری منعقد و امضاء شود.

۵- انجام تشریفات گمرکی. صادر کننده کالا باید در هنگام ارسال محصولات فروخته شده به طرف خارجی، تشریفات گمرکی را جهت صادرات کالا به پایان برساند. از جمله این تشریفات؛ ارزش گذاری و بازرسی کالا، انعقاد قرارداد برای حمل و نقل و  بیمه کالا می باشد.

۶- واریز وجه کالای فروخته شده. در این مرحله، وارد کننده کالا باید مبلغ توافق شده محصولات مورد نظر خود را که از تاجر صادر کننده ابتیاع نموده است، از طریق حواله ارزی و با سوئیفت بانکی، به حساب فروشنده واریز نماید.

 

صادرات کالا

آرنیکا تجارت ویستا مشاور صادرات کالای شماست

 

 

شرکت آرنیکا تجارت ویستا مشاور شما در امور بازرگانی

امیدواریم تا اینجا از مطالب ارائه شده در خصوص صادرات کالا، استفاده کرده باشید. آرنیکا تجارت ویستا مفتخر است تا با مشاوره رایگان به شما که قصد واردات و صادرات، ترخیص و بازرسی کالا، حمل و نقل بین المللی کالا، مشاوره در امور بازرگانی و انجام انواع حواله های ارزی را دارید، در سریعترین زمان ممکن، بهترین خدمات را برای شما ارائه دهد. آرنیکا تجارت ویستا به شما این اطمینان را می دهد که بدون نگرانی از انجام فعالیتهای تجاری خود، در کوتاه ترین زمان ممکن خواسته های شما را به سرانجام خواهد رساند. اپراتورهای ما در تمام ساعات اداری به غیر از پنجشنبه و روزهای تعطیل از ساعت ۸  تا ۱۷ آماده دریافت پیامهای شما و ارجاع آن به مشاوران بازرگانی و کارشناسان امور صادراتی ما هستند.

شما می توانید با یکی از روشهای زیر با شرکت آرنیکا تجارت ویستا ارتباط بگیرید.

شماره تلفنهای تماس با ما:  ۸۸۹۸۵۵۹۱-۰۲۱ و ۸۸۹۸۵۵۹۳-۰۲۱

شماره فکس شرکت:  ۸۸۳۹۲۶۳۸-۰۲۱

office@arnika-co.com :آدرس ایمیل شرکت

 

آرنیکا تجارت ویستا

صادراتی ایمن، با آرنیکا تجارت ویستا

 

همچنین شما می توانید از طریق فرم مخصوص در صفحه اصلی سایت شرکت با ما در ارتباط باشید. در بخش منوی تماس با ما، پیام و درخواست خود را به گروه آرنیکا تجارت ویستا ارسال نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *