قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس آموزش وردپرس

واردات لوازم آرایش و نکاتی مهم درباره آن

واردات لوازم آرایش یکی از تجارت های پر سود در کشور ما محسوب می شود. به خصوص اگر این لوازم دارای کیفیت خوبی باشند و از کشورهای سازنده معتبر و با برندهای معروف وارد کشور شوند. لوازم آرایشی اگر در دسته لوازم بهداشتی قرار گیرند و پزشک ها آنها را تجویز کنند، طرفداران بیشتری هم در بین مصرف کنندگان پیدا خواهند کرد. توجه به تاریخ مصرف یا انقضای این لوازم همواره برای مصرف کننده ها اهمیت داشته است.

 

واردات لوازم آرایش

 

درباره واردات لوازم آرایش و کشورهای واردکننده

واردات لوازم آرایش در کشور ما به دو صورت انجام می شود. برخی از تاجران به دلیل سود زیادی که این تجارت دارد، این کالاها را از کشورهای مختلف به صورت قاچاق به کشور وارد می کنند و مشخصا هیچ مجوزی هم برای کارشان ندارند. این کالاها تأییدهای لازم را از مراجع دریافت نمی کنند و حتی برخی از آنها در دسته کالاهای غیر استاندارد قرار می گیرند. اما تاجرانی که تنها به دنبال سود بیشتر نیستند، این کار را به شکل قانونی انجام می دهند. در مرحله بعد هم کالاهای وارداتی زیر نظر بهداشت تأیید می شوند و با دریافت نشان های استاندارد وارد بازار می شوند.

بیشترین لوازم آرایش از کشورهای آسیایی مثل چین، کره جنوبی، هند، امارات و ترکیه به ایران وارد می شوند. به این کشورها می توان کشورهای اروپایی مثل ایتالیا، آلمان، فرانسه، لهستان و اسپانیا را نیز اضافه کرد. تجارت لوازم آرایش و وارد کردن آن از هر یک از این کشورها دارای مراحل مختلفی است و هزینه های مربوط به خود را دارد.

در میان کشورهای اروپایی فرانسه از کشورهایی است که صادرات زیادی به کشور ایران دارد. کشورهای آلمان و ترکیه هم در مرحله بعدی قرار می گیرند. شامپوی مو، پاک کننده و سفیدکننده های دندان و پاک کننده های لوازم آرایشی در دسته لوازم آرایشی و بهداشتی وارداتی از کشورهای مختلف قرار دارند که در بین مصرف کنندگان ایرانی از آنها استقبال زیادی صورت گرفته است.

 

تجارت لوازم آرایش

 

چند نکته درباره واردات لوازم آرایش

برای واردات لوازم آرایش نیاز به مدارکی است که یکی از مهم ترین آنها گواهی منبع است. وقتی کالاها در انبار گمرک هستند حتماً باید از آنها به طور دقیق فهرست بسته بندی تهیه شود. فاکتور فروش هم مدرکی است که باید در حین ترخیص محموله تحویل داده شود. در ضمن، واردکننده کالاها باید اظهارنامه گمرکی هم را به گمرک تحویل دهد. قبل از ترخیص محصول نیز باید برگ سبز از گمرک گرفته شود. اجازه واردات این کالاها با داشتن پروانه مشخص می شود. پروانه در واقع نامه ای است که وزارت بهداشت به واردکننده می دهد تا معین شود که این شرکت اجازه وزارت بهداشت را برای تجارتش کسب کرده است. مجوز را نیز می توان از یکی از دانشگاه های علوم پزشکی بعد از بررسی کالاها نیز دریافت کرد.

اجازه نامه ترخیص هم باید برای ترخیص کالا از گمرک گرفته شود. این کالاها به دلیل داشتن تاریخ مصرف نباید زیاد در انبار بمانند و گذشتن تاریخ مصرف آنها موجب متضرر شدن واردکننده خواهد شد. پیش از واردات لوازم آرایش بهتر است که واردکننده حداقل هفده فروشنده واقعی برای کالای خود داشته باشد.

هر وارکننده ای اعم از واردکننده لوازم آرایش باید قبل از تأیید ثبت سفارش کارت بازرگانی دریافت کند. گرفتن نمایندگی از شرکتی که کالاهای آن کشور را وارد می کنند نیز از دیگر کارهایی است که باید پیش از اقدام های دیگر انجام شود.

واردات لوازم آرایش به کشور دارای پیچ و خم های زیادی است، که نیاز به کسب اطلاعات تخصصی درباره این موضوع دارد. این لوازم به دلیل حساسیت خاصی که دارند باید به طور اصولی به دست مصرف کننده برسند. برای کسب آگاهی های لازم در این باره می توانید با گروه بازرگانی آرنیکا تجارت ویستا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *