قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس آموزش وردپرس
کاربرد حواله سوئیفت

سوئیفت در واقع نام شرکتی است که در سال ۱۹۷۳ و در بلژیک با حمایت ۲۳۹ بانک از ۱۵ کشور جهان احداث شده است. این شرکت تعاونی غیر انتفاعی، شبکه ای از بانک ها را در دنیا اداره می کند. می توان سوئیفت را یک شبکه انتقال پول میان بانکی در تمام دنیا دانست. با وجود این شبکه امکان این وجود دارد که هر میزان وجهی را با امنیت کامل از هر جای دنیا جا به جا کرد. این شرکت موظف است از همه نیازهای بانکی و مؤسسه های مالی در سطح دنیا حمایت کند.

 

حواله سوئیفت

 

عضویت ایران در شرکت سوئیفت

حواله سوئیفت برای تاجران بسیار کارآمد می باشد. بانک مرکزی ایران ابتدا در زمان جنگ و در سال ۱۳۶۴ برای عضویت در این شرکت اقدام کرد، اما تلاش ها در آن زمان به نتیجه نرسیدند. یک بار دیگر پس از اتمام جنگ این اقدام ها پیگیری شدند و نهایتا در سال ۱۳۷۰ ایران به عضویت سوئیفت درآمد. ایران کار خود را با این مجموعه از سال ۱۳۷۱ با بانک های صادرات، ملت، تجارت، سپه و ملی شروع کرد.

از سال ۱۳۹۰ ایران به دلیل اختلاف هایی که با اروپا درباره مسائل هسته ای پیدا کرد، از عضویت این شرکت خارج شد و این امتیاز از تاجران ایرانی سلب شد. ایران تنها کشوری است که این شرکت دیگر به آن حواله سوئیفت نمی دهد و ارتباط خود را با آن قطع کرده است.

 

تعریف سوئیفت کد

سوئیفت کد، کدی هشت تا یازده کاراکتری است که اهمیت بسیاری دارد و بدون آن نمی توان از خدمات این شبکه برخوردار شد. هر کاراکتر این کد دارای معنای خاص خود می باشد. اگر کد دارای هشت کاراکتر باشد، یعنی شعبه بانک مقصد هنوز مشخص نشده است.

چهار کاراکتر اول نشان دهنده بانک مقصد می باشد. در واقع کد شناسایی بانک ها به شکل حرف است و به همین علت در این کد، چهار کاراکتر اول را حروف تشکیل می دهند. بخش بعدی این کد هم دو حرف است که نشان دهنده کشور مقصد می باشد. بخش سوم این کد تعیین می کند که بانک مقصد در چه موقعیتی قرار دارد. بخش چهارم که شامل سه کاراکتر است، نشان دهنده شعبه بانک مقصد است. در واقع، این کد در حواله سوئیفت دارای اهمیت ویژه ای است.

 

سوئیفت کد

 

مزایای داشتن حواله سوئیفت

داشتن حواله سوئیفت دارای مزایایی است که تاجران می توانند از آن سود ببرند. یکی از آنها قابلیت دسترسی به آن به صورت جهانی است. شبکه های سوئیفت بدون هیچ محدودیت زمانی همیشه در دسترس اند و کاربران آن لازم نیست به بانک یا شرکت خاصی مراجعه کنند. آنها می توانند به همه بانک های عضو از تمام دنیا دسترسی داشته باشند.

این شرکت دارای یک برنامه ریزی استاندارد و منظم است که منجر به پایین آمدن هزینه های عملیاتی و خطاهای احتمالی در خدمات خواهد شد. این شبکه طوری طراحی شده است که امکان اشتباه در آن بسیار پایین است. داشتن امنیت بالا یکی دیگر از مزایای سوئیفت به حساب می آید. تمام نقل و انتقال ها در امنیت کامل اتفاق می افتد و هیچ ناامنی تا به حال در آن دیده نشده است.

سرعت این شبکه بسیار بالا است و زمانی که فرستنده و گیرنده پیام هر دو آنلاین باشند این سرعت به حداکثر خود خواهد رسید. در این صورت، به درخواست فرستنده در کمتر از چند دقیقه پاسخ داده خواهد شد.

دریافت حواله سوئیفت در مقایسه با سیستم های دیگر نرخ مخابره ای کمتری دارد. هزینه آن به شکل کاراکتری محاسبه می شود و هر چه پیام های ارسالی استفاده کنندگان بیشتر باشد، هزینه آن نیز کمتر می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانید از کارشناسان گروه بازرگانی آرنیکا تجارت ویستا کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *