قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس آموزش وردپرس

صادرات کالا به هر کشوری با توجه به نیازها و درخواست اعلام شده آنها انجام می شود. صادرات همیشه برای تاجران پر سود بوده است و معامله و تجارت با کشورهای همسایه به دلیل هم مرز بودن و فاصله نزدیک و کم دردسرتر بودن رفت و آمد و حمل و نقل می تواند سود بیشتری را هم به همراه داشته باشد. عمان و عراق دو کشوری هستند که ایران با آنها مراودات اقتصادی بسیاری دارد. برای تشخیص درست کالاهای صادراتی نیاز است که در بازار این کشورها تحقیقات گسترده ای صورت گیرد.

 

صادرات کالا

 

صادرات کالا به عراق

صادرات کالا به عراق می تواند سود زیادی را برای بازرگانان داشته باشد. قبل از هر کاری باید اطلاعات گسترده و جامعی از بازارهای این کشور عرب زبان به دست آورد. بسیاری از کالاهای ایرانی هستند که در میان مردمان این کشور طرفدار دارند. یکی از رقبای ایران در صادرات به کشور عراق، ترکیه می باشد. کشوری که مثل ما مرز مشترک با عراق دارد و سال ها است که بین این دو کشور کالاهای بسیاری در حال جا به جا شدن هستند. از آنجا که کالاهای ترکیه ای از کالاهای ایرانی کیفیت بهتری دارند، باید بتوان کالایی را به این کشور صادر کرد که توان رقابت با محصولات ترک را داشته باشد.  

علاوه بر کشور ترکیه، چین هم در این رقابت شرکت دارد و توانسته است قسمتی از بازار عراق را در کنترل خود داشته باشد. به همین دلیل برای اینکه کالایی بتواند در بازار این کشور با استقبال رو به رو شود، باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. ایران در بین رقبای خود در رتبه سوم قرار دارد و باید تلاش زیادی کند تا بتواند رتبه اول را از آن خود کند. صادرات کالا به کشورهای همسایه نیاز به تلاش و کوشش بیشتر در تولید کالاهای با کیفیت دارد.

 

کالاهای صادراتی به کشور عراق

صادرات کالا به عراق به برخی از کالاها محدود می شود. از آنجا که این کشور به دلیل سال ها درگیری و جنگ صنعت کشاورزی خوبی ندارد، بیشتر کالاهایی که از ایران به عراق صادر می شود شامل محصولات کشاورزی می باشد. با توجه به نزدیک بودن دو کشور و کاهش احتمال فاسد شدن در زمان حمل و نقل، میوه و تره بار گزینه مناسبی برای صادر کردن به این کشور محسوب می شوند. اما از آنجا که دیگر کشورهای همسایه هم می توانند همین کار را بکنند، رقابت در این میدان برای ایرانی ها بسیار دشوار است.

 

صادرات کالا به کشورهای همسایه

 

صادرات کالا به عمان

صادرات کالا از ایران به کشور عمان نیز اتفاق می افتد. عمان کشوری کوچک در همسایگی ایران است که با ایران مرز مشترک آبی دارد و همین مسئله رفت و آمد و حمل و نقل به این کشور را آسان تر کرده است. البته کشورهای بسیاری به دلیل داشتن دسترسی از راه های آبی به این کشور در حال تجارت با آنها هستند. از این دست کشورها که با عمان در حال تجارت هستند می توان به عربستان، چین، هندوستان، ژاپن و امریکا اشاره کرد. از آنجا که این کشور وضعیت اقتصادی خوبی دارد، نیاز است که کالای با کیفیتی به آن صادر شود و با وجود رقبای زیاد کار برای ایران سخت تر شده است.

 

کالاهای صادراتی به کشور عمان

به دلیل این که این کشور کشوری صنعتی نیست کالاهای صادراتی به عمان بیشتر شامل ماشین آلات صنعتی و تجهیزات مکانیکی می شود. بیشترین محصولاتی که از ایران به این کشور صادر می شود سوخت های فسیلی و زغال سنگ و محصولات مرتبط با آنها، آهن و فولاد و محصولات معدنی مثل نمک، گوگرد، گچ و سیمان است. محصولات کشاورزی که از ایران به این کشور صادر می شود نیز انواع میوه ها و تره بار و غلات و آجیل و فرآورده های لبنی هستند. توتون و تنباکو و انواع محصولات دریایی و همچنین محصولات سرامیکی را نیز می توان به کالاهای صادراتی به این کشور اضافه کرد.

برای صادرات کالا به هر کشوری، چه جزو کشورهای همسایه باشد چه نباشد، نیاز است که تحقیقات بسیاری انجام شود. این که چه کالایی به چه کشوری صادر می شود و هر کشوری چه نیازهایی دارد، با مشورت از کارشناسان و افراد با تجربه در گروه بازرگانی آرنیکا تجارت ویستا ممکن می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *