قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس آموزش وردپرس

عوامل مؤثر بر انتخاب نوع حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل بین المللی لازمه دنیای امروز است که کالاها از این سر دنیا به آن سر دنیا انتقال می یابند. این نقل و انتقال ها با وسایل متفاوتی انجام می شود. وسایل نقلیه ای که به طور معمول برای حمل کالاها به سراسر جهان استفاده می شوند هواپیما، کشتی و ناو، قطار و تریلی و کامیون هستند. اما انتخاب هر یک از این وسایل به نیاز و خواسته متقاضی حمل بار بستگی دارد.

 

حمل و نقل بین المللی

 

انواع حمل و نقل بین المللی

انواع حمل و نقل بین المللی عبارت اند از:

  • حمل و نقل هوایی که از مزایای آن می توان به سرعت و امنیت بالای آن ها اشاره کرد، طیف وسیعی از کالاها را شامل می شود. هزینه حمل و نقل هوایی از وسایل دیگر گران تر است و مشکلاتی مثل لغو و تأخیر پروازها را نیز باید مد نظر قرار داد. پرداخت مالیات در فرودگاه و هزینه سوخت و ارز را نیز باید به معضلات این نوع حمل و نقل اضافه کرد.
  • حمل و نقل دریایی روشی مناسب برای نقل و انتقال کالاهای حجیم و سنگین است. امکان ارسال حجم بالایی از کالاها با قیمت کم به این روش وجود دارد. امنیت بالای کالاها از دیگر مزایای آن است، اما سرعت کم آن را نباید از نظر دور داشت. به مشکلاتی مانند مالیاتی که در بندر به کالاها تعلق می گیرد و هزینه سوخت و ارز که به آن اضافه می شود، می توان نبود امکان ردیابی کالاها را هم اضافه کرد.
  • نوع دیگر حمل و نقل بین المللی از طریق قطار اتفاق می افتد. در صورت وجود خط ریلی، این وسیله روش بسیار خوبی برای حمل و نقل محسوب می شود. این روش مقرون به صرفه تر از دو روش قبلی و گران تر از حمل و نقل جاده ای است.
  • حمل و نقل جاده ای برای فاصله های نزدیک بهترین گزینه است. از آنجا که این روش انعطاف پذیری بالایی دارد، بسیاری از متقاضیان با توجه به کم هزینه بودنش آن را به بقیه ترجیح می دهند.این روش ایمن و خصوصی است و امکان استفاده گسترده از آن وجود دارد و ردیابی در تمام پروسه انجام می شود. البته زمان بر بودن این روش و تصادف های جاده ای را نباید نادیده گرفت.

 

انواع حمل و نقل بین المللی

 

انتخاب حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل بین المللی در امر تجارت اهمیت بسیار ویژه ای دارد. صادرات و واردات بدون این بخش قابل تعریف نیست. اما انتخاب روش مناسب حمل و نقل نیز به مسائل مختلفی بستگی دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اولین مسئله حجم کالای مورد نظر و ظرفیت بارگیری روش انتخابی است.
  • اینکه به چه روش هایی می توان دسترسی داشت نیز دارای اهمیت است.
  • به هزینه مورد نظر نیز باید توجه داشت.
  • اگر امنیت کالایی که قرار است حمل شود خیلی بالا است، در روش مورد نظر نیز باید دقت زیادی خرج کرد.

گروه بازرگانی آرنیکا تجارت ویستا به دلیل تجربه و مهارتی که در این کار دارد، می تواند به صرفه ترین و سریع ترین و ایمن ترین راه را برای نقل و انتقال و حمل کالاها پیشنهاد دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *