قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس آموزش وردپرس

شرکت حمل و نقل بین المللی وظایف مهمی را بر عهده دارد. بدون وجود این شرکت های بین المللی واردات و صادرات کالاها ناممکن است. این شرکت ها هستند که می دانند چطور محصولات و کالاها را نقل و انتقال دهند و محموله ها را بین کشورها جا به جا کنند. آنها می توانند مجوزهای لازم را برای واردات و صادرات دریافت کنند و بعد کار خدمات انتقال مالکیت کالاها را با صدور بارنامه از پیش ببرند.

 

حمل و نقل بین المللی

 

انواع شرکت حمل و نقل بین المللی

شرکت های حمل و نقل بین المللی طبق نوع کار و فعالیتی که انجام می دهد به دو نوع تقسیم می شوند. شرکت های فورواردر و شرکت های کریر که هر یک خدمات خاص خود را به متقاضیان ارائه می دهند. شرکت های فورواردر می توانند برای جا به جایی محموله ها از انواع روش های حمل و نقل استفاده کنند. شرکت های کریر در زمینه حمل و نقل محموله ها به شکل زمینی فعالیت دارند. برخی از این شرکت ها هم در ایران به شکل کریر ـ فورواردر هستند.

 

شرکت حمل و نقل بین المللی کریر

وسایل نقلیه در حمل و نقل بین المللی کریر شخصی یا اجاره ای هستند. تعداد وسایل نقلیه در دسترس در میزان فعالیت شرکت های کریر اثرگذار است. از جمله وظایف این شرکت ها می توان به صدور راهنامه و عقد قرارداد حمل و نقل اشاره کرد. می تواند برای گرفتن اسناد و مدارک ضمانت نامه های لازم را به سازمان ها ارائه دهد. این شرکت حمل و نقل بر فرایند بارگیری کنترل و نظارت دارد و محموله ارسالی را با محموله اظهار شده در اسناد مطابقت می دهد. مدارک لازم را برای گمرک مبدأ و مقصد در صادرات و واردات ارائه می دهد.

این شرکت می تواند بارنامه ارائه دهد و مسیر و مدت زمان حمل و نقل محموله ها را مشخص کند. همچنین، موظف است محموله را در مقصد مشخص به گیرنده تحویل دهد. این شرکت حمل و نقل بین المللی می تواند اسناد مربوط به کسر و اضافه کالاها را به امضا برساند و میزان آسیب دیدگی های احتمالی را مشخص کند.

 

انواع شرکت حمل و نقل

 

شرکت حمل و نقل بین المللی فورواردر

شرکت های حمل و نقل بین المللی فورواردر از کریر بزرگ تر و مجهزترند. برای حمل و نقل از همه انواع زمینی، دریایی و هوایی استفاده می کنند. تعداد کارکنان ماهر، بزرگی دفتر و داشتن شعبه ها و نمایندگی های مختلف در ایران و کشورهای دیگر از عوامل تعیین کننده وظایف این شرکت ها هستند. برای ارائه خدمات به موقع قدرت مالی خوبی را تهیه دیده اند. این شرکت ها به مشتریان و دیگر شرکت های حمل و نقل خدمات ارائه می دهند. مهارت و تجربه کارکنان در این شرکت ها بسیار حائز اهمیت است.

از وظایف این شرکت ها می توان به صدور پروفرمای حمل و عقد قرارداد با صاحب محموله اشاره کرد. جمع آوری و انبار کردن و بسته بندی محموله با توجه به قرارداد حمل و نقل و تقاضای صاحب آنها صورت می گیرد. این شرکت حمل و نقل بین المللی می تواند کار صدور بارنامه و بیمه باربری را نیز انجام دهد. ترخیص کالا در گمرک مبدأ از دیگر وظایف این نوع شرکت های حمل و نقل است. برای انعقاد قرارداد با تمام سازمان ها آماده است و می تواند راهنامه و بارنامه برای انواع حمل و نقل دریافت کند. همچنین، می تواند از نماینده خطوط حمل و نقل هوایی و دریایی ترخیصیه بگیرد. تهیه صورتجلسه کسر و اضافه و آسیب دیدگی های احتمالی نیز از وظایف این شرکت ها است. در نهایت هم ورود بار را به گیرنده اعلام می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع شرکت حمل و نقل می توانید با مشاوران گروه بازرگانی آرنیکا تجارت ویستا در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *