قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس آموزش وردپرس

واردات کالا از کشورهای مختلفی به ایران صورت می گیرد. اما در میان این کشورها چین به دلیل داشتن تولیدات بسیار زیاد بیشتر از بقیه کالا وارد ایران می کند. از آنجا که تولید محصول در چین هزینه های کمتری دارد، توانسته است محصولاتی را به کشورها صادر کند که قیمت آنها ارزان تمام می شود. برای این که یک تاجر بتواند در این مسیر درست حرکت کند و به سود برسد، باید درباره آن اطلاعات کافی به دست آورده باشد تا اشتباهات کمتری را مرتکب شود. انتخاب کالا و کسب دانش درباره چگونگی وارد کردن آن می تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

 

واردات کالا

 

اوضاع واردات کالا از چین

واردات کالا از چین و مراوده ایران با این کشور سابقه دیرینه ای دارد. از همان زمان که جاده ابریشم بین ایران و این کشور کشیده شد تا به حال رفت و آمدهای زیادی برای مبادله کالا در آن صورت گرفت است. افرادی که تازه می خواهند وارد دنیای تجارت شوند می توانند با کسب آگاهی این کار را بکنند. چین در حال حاضر نسبت به کشورهای دیگر در سال های اخیر بیشترین واردات را به ایران داشته است. کشورهای بعدی مانند امارات، ترکیه، آلمان و کره جنوبی بعد از چین رتبه بندی می شوند. یعنی بیشترین کالاها از هر نوع که در نظر بگیرید از چین وارد ایران می شود.

واردات کالا به ایران از کشور چین گستره زیادی دارد. روی هر نوع کالایی که دست بگذارید، از پوشاک و کیف و کفش گرفته تا لوازم برقی و گوشی همراه و لپ تاپ از بازار چین وارد بازار ایران می شود. همین مسئله تاجران زیادی را ترغیب کرده است وارد معامله با تاجران چینی شوند. مسلط بودن به زبان چینی، آگاهی از قوانین و مقررات تجارت این کشور و شناخت نیازهای مصرف کنندگان از مواردی هستند که می توانند تاجران را در دستیابی به هدفشان کمک کنند. پیدا کردن شناخت صحیح از بازار چین و دست یافتن به یک راهکار مناسب برای واردات می تواند این راه پر فراز و نشیب را هموار کند.

 

انتخاب کالا برای واردات از چین

واردات کالا با شناخت کالاهای مناسب برای رساندن آن به دست مصرف کننده و برطرف کردن نیاز او به شکل بهتر صورت می گیرد و سود بیشتری خواهد داشت. این که چه کالاهایی را مصرف کنندگان به بقیه ترجیح می دهند می تواند کلید مهمی برای انتخاب کالای مناسب باشد. تشخیص اهمیت وارد کردن کالا نیز باید برای تاجر روشن شود.

چند دسته از کالاها هستند که آنها را می توان در فهرست پر فروش ها و پر طرفدارها قرار داد. این کالاها تقاضاهای زیادی داشته اند. از جمله این کالاها می توان به لوازم جانبی خودرو، انواع کاغذ و مقوا، قطعات صنعتی و ماشین آلات و لوازم جانبی گوشی های همراه و رایانه ها اشاره کرد.

البته واردات کالا از چین به این محصولات محدود نمی شود و برخی نسبت به بقیه پرسودتر هستند. در میان این اقلام که سال ها است از کشور چین به ایران وارد می شود، برخی از بقیه سود بیشتری داشته و تاجران از آنها استقبال بیشتری کرده اند. پوشاک، ماشین آلات صنعتی و گوشی های همراه از این دست کالاها محسوب می شوند.

 

واردات کالا به ایران

 

جزئیات واردات کالا از چین

مهم ترین مسئله در واردات کالا از هر کشوری بازاریابی است. برای این که هر تاجری بتواند فهرستی معتبر از جزئیات این محصولات را به دست آورد نیاز به مشورت با افراد با تجربه دارد. درست است که قطعات صنعتی و ابزارهای مورد نیاز برای کارخانه ها و صنایع از مهم ترین کالاهای وارداتی هستند، اما این که دقیقاً این محصولات از میان کدام قطعات باید انتخاب شوند نیاز به تأمل بیشتری دارد. گروه بازرگانی آرنیکا تجارت ویستا مرجعی بسیار معتبر برای کسب اطلاعات درباره واردات از کشور چین است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *