قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس آموزش وردپرس

صادرات صنایع دستی ایران به دلیل ارزشمند بودن و یگانه بودن این تولیدات بسیار رونق دارد. کشورهای زیادی در دنیا هستند که طالب صنایع دستی ایران می باشند و برای آن پول خوبی هم پرداخت می کنند. صادرکنندگان هوشمند زیادی هم توانسته اند از این طریق سود زیادی به دست آورند. درست است که ایران رتبه سوم را در تولید صنایع دستی دارد، ولی از نظر صادرات در رتبه سی و نهم قرار گرفته است. برای هدفمند بودن فروش صنایع دستی نیاز است که این اقلام با دقت انتخاب شوند. در مواردی مشاهده شده است که برخی از کشورهای همسایه محصولات ایرانی خریداری کرده و خودشان آنها را به کشورهای اروپایی صادر کرده اند.

 

صادرات صنایع دستی

 

شروع صادرات صنایع دستی

شروع صادرات صنایع دستی کشورمان نیاز به تحقیق و مطالعه دارد. ابتدا در میان خیل عظیم این کالاها باید دست روی کالایی گذاشته شود که صادرکننده مطمئن باشد که می تواند با آن سود کسب کند. هر چه با این صنعت و مواد اولیه مورد استفاده در ساخت و تولید یک کار هنری آشنایی بیشتری داشته باشد، می تواند انتخاب آگاهانه تری بکند. این کار می تواند به دو شکل باشد. در شکل اول به عنوان یک تاجر و صادرکننده پس از سه سال سابقه کار در این زمینه می تواند کارت بازرگانی دریافت کند و به طور رسمی و در حجم زیاد شروع به فعالیت کند. در شکل دوم هم امکان صادرات به طور شخصی و در حجم بسیار کم وجود دارد.

می توان کار را با محصولاتی شروع کرد که در دنیا شناخته شده اند. جهت پیدا کردن بازار مناسب برای محصولات ناشناس باید تلاش بیشتر و تبلیغات گسترده ای صورت گیرد. صادرات صنایع دستی می تواند صادرکننده را به سود زیادی برساند.

 

تنوع صنایع دستی در ایران

مهم ترین محصولی که بعد از شنیدن صادرات صنایع دستی به خاطر ما ایرانی ها می آید، فرش دستباف است که در همه دنیا شهرت دارد. اما محصولات زیادی هستند که در دنیا طرفداران خود را دارند. از میان این صنایع می توان به نقره کوبی، طلاکوبی، فیروزه کوبی و مس کوبی اشاره کرد. میناکاری، انگشترسازی، هم از صنایع زیبا و مورد علاقه برای صادرات هستند. انواع محصولاتی که در قسمت های مختلف کشور بافته می شوند و هر کدام دارای طرح ها و رنگ های مختلف و خاص خود هستند. قلم زنی، خاتم کاری، خراطی، معرق چوب، منبت ‌کاری، سنگ ‌تراشی و معرق سنگ هم از صنایع دستی پرطرفدار محسوب می شوند.

چاقو سازی و آبگینه هم از همین دست محصولات هستند. سفال‌ گری، نمد مالی و حصیر بافی ممکن است در کشورهای دیگر هم باشد، اما محصولات تولید شده در هر نقطه ایران هواداران خود را دارد. صادر کننده صنایع دستی باید برای انتخاب کشور مناسب برای هر محصول تحقیقات لازم و کافی انجام دهد.  

 

صادرکننده صنایع دستی

 

هزینه های صادرات صنایع دستی

هزینه صادرات صنایع دستی به چند بخش مربوط می شود. یکی از آنها که می توان آن را بسیار مهم نیز دانست، هزینه بسته بندی است. یک بسته بندی چشم گیر و در خور محصول تولید شده با دست که در طی راه از آن محافظت هم بکند، می تواند در فروش و عرضه آن اثر گذار باشد. حمل و نقل از دیگر هزینه هایی است که یک صادر کننده باید آن را در نظر بگیرد که با توجه به نوع آن متفاوت خواهد بود. کالاها با توجه به ارزشمند بودنشان حتماً تا رسیدن به مقصد باید بیمه شوند و این هزینه را باید صادرکننده پرداخت کند. برای بازاریابی و تبلیغات نیز باید به طور جداگانه هزینه های لازم را انجام دهد.

برای این که بتوانید در این بازار سود به دست آورید و کمتر ضرر کنید، باید با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید. برای شروع صادرات صنایع دستی گروه بازرگانی آرنیکا تجارت ویستا مرجعی مناسب برای گرفتن مشاوره های تخصصی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *