قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس آموزش وردپرس

برای ترخیص کالا از گمرک در شهر بازرگان همان قوانینی جاری است که در گمرک تمام کشور جریان دارد. این گمرک به کشور ترکیه نزدیک است و فاصله آن حدود یک کیلومتر است. این گمرک سال هاست که مورد استفاده قرار می گیرد و تاریخ تأسیس آن به سال ۱۳۰۵ باز می گردد. در آن زمان شهر کنونی بازرگان تنها یک روستای کوچک و کم جمعیت در دامنه کوه های آرارات بود. مرز بازرگان را در کشور ترکیه به نام گوربولاغ می شناسند.

 

ترخیص کالا از گمرک

 

درباره ترخیص کالا از بازرگان

در زمان ترخیص کالا از گمرک شهر بازرگان باید به این نکته توجه کرد که برای عبور وسایل حمل و نقل مثل تریلی و ماشین سواری و اتوبوس دو ورودی وجود دارد. صادرات، واردات و ترانزیت و ترخیص کالا و همچنین مسافربری اموری هستند که در این مرز انجام می شوند. در این گمرک امکان ترخیص کالا به شکل پیله وری وجود دارد. کارت پیله وری برای ترخیص کالا به کسانی داده می شود که در مرز کشور ساکن اند و می توانند بر طبق قوانین مبادلات مرزی انجام دهند. گمرک های یلدشت و بازارچه های ساری مو و صنم بلاغی زیر نظر این گمرک کار و فعالیت می کنند. این گمرک ها به طور کامل تحت نظر بازرگان اداره می شوند.

 

واردات و صادرات کالا از مرز بازرگان

ترخیص کالا و واردات و صادرات کالاها در مرز بازرگان در حوزه قوانین کشوری است و نمی توان کالاهای ممنوع را در این مرز جا به جا کرد. انواع پارچه و مواد پلاستیکی و همچنین انواع درهای اتوماتیک آسانسور، لوازم یدکی، انواع سنگ، پروفیل های آلومینیومی، موتورهای صنعتی و میله های پلاستیکی از جمله عمده ترین کالاهایی هستند که از این مرز وارد کشور می شوند.

ماشین آلات تراش، موتورهای گیربکس، قطعات تریلر و سنگ هایی مانند آکوسین و منگنز از جمله کالایی هستند که در این مرز از داخل ایران به بیرون صادر می شوند. ارمنستان، افغانستان، ترکمنستان، عراق، تاجیکستان، روسیه، ترکیه، گرجستان و آذربایجان از کشورهایی هستند که از طریق این مرز با ایران مراودات تجاری دارند.

 

مراحل ترخیص کالا از گمرک بازرگان

برای ترخیص کالا از گمرک شهر بازرگان باید مراحل ویژه ای طی شود. ابتدا باید همه اطلاعات لازم برای این کار به وب سایت EPL وارد شود. پس از آن نیاز به گرفتن پرینت از اظهارنامه است. بعد نوبت به گرفتن کوتاژ و تعیین مسیر می رسد که کارشناسان باید آن را انجام دهند. کالاها طبق اطلاعات ارسالی ارزیابی می شوند. مجوزهایی که برای ترخیص کالا نیاز است شامل کارشناس سرویس، صندوق، انبارداری، در خروج و در نهایت خروج می شود. برای این که بتوان کالاها را از این گمرک ترخیص کرد نیاز است که هزینه هایی برای آن پرداخت شود. برخی از این هزینه ها شامل انبارداری، باربری، تخلیه، بارگیری و تعرفه آزمایشگاه می شود. به این هزینه ها باید واریزی های گمرکی کالا و مالیات را هم اضافه کرد.

هزینه های ترخیص کالا از گمرک را صاحب یا صاحبان کالاها باید پرداخت کنند. حقوق ورودی هم در کنار این هزینه ها باید پرداخت شود.  

 

ترخیص کالا از بازرگان

 

مدارک لازم برای ترخیص کالا از گمرک بازرگان

ترخیص کالا از گمرک به مدارکی نیاز دارد. برای این کار صاحب یا صاحبان کالاها باید کارت بازرگانی، اسناد خرید کالا و همه مجوزهای لازم برای واردات کالا را ارائه دهند. مجوزها برای هر کالایی متفاوت است. در ضمن، بارنامه مربوط به کالا، فاکتورهای خرید و تعیین ارزش آن و گواهی های بازرسی از دیگر مدارک لازم برای ترخیص کالا محسوب می شوند. بیمه نامه کالا، سندهای بانکی، پروفرما اینویس، ترخیصیه و قبض انبار هم از دیگر مدارکی هستند که در زمان ترخیص به آنها نیاز است. پکینگ لیست که شامل اطلاعات کامل بار می شود نیز از مدارک ضروری برای ترخیص کالا است. کارشناسان گروه بازرگانی آرنیکا تجارت ویستا آماده هر گونه همکاری برای واردات، صادرات و همچنین ترخیص کالا از گمرکات می باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *