قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس آموزش وردپرس

واردات کالا از کشورهای اروپایی

واردات کالا از کشورهای اروپایی

واردات کالا از کشورهای اروپایی بعد از تحریم ها در ایران تنها به چند کشور محدود شده است. در میان آنها کشور آلمان بیشترین صادرات را به کشور ایران دارد. این کشور قطب اقتصاد و صنعت در اروپا محسوب می شود و اقلام اساسی مهمی از این کشور به ایران وارد می شوند. با دور زدن تحریم ها می توان نیازهای کشور را به کالاهای اساسی برطرف کرد. خروج از برجام واردات را تا حد بسیار زیادی کاهش داده است. بیشتر این کالاها مواد اولیه ای هستند که در صنایع کاربرد دارند.

 

واردات کالا

 

درباره واردات کالا از اروپا

برای واردات کالا از کشورهای اروپایی از انواع حمل و نقل های بین المللی استفاده می شود. حمل و نقل دریایی و ریلی و هوایی سه روشی هستند که کاربرد زیادی دارند. حمل و نقل به روش هوایی از دو روش دیگر سهولت بیشتری دارد. اما با توجه به وجود تحریم ها پیچیدگی های خود را دارد. این شیوه حمل و نقل از روش حمل و نقل دریایی ایمنی بیشتری دارد. اما سرعت و زمان استفاده از آن از بقیه روش ها بیشتر است. ضمن این که هزینه زیادی هم دارد. برای واردات هر کالایی به ایران در هر روشی بیش از هر چیز تأمین امنیت آن مهم است.

کشورهای اروپایی برای ساده کردن جا به جا کردن کالاها و واردات و صادرات از نظام بانکی FATF استفاده می‌ کنند. این سیستم در کل جهان مورد استقبال قرار گرفته است. اما تاجران ایرانی نمی توانند از آن استفاده کنند. همین مسئله واردات کالا به ایران را با مشکلات بیشتری مواجه کرده است.

 

آشنایی با قوانین واردات کالا از اروپا

واردات کالا از اروپا قوانین خاص خودش را دارد. نیاز است که تاجر با دستورات و قوانین گمرکی این نوع واردات آشنایی کامل داشته باشد. تعرفه گمرکی کشورهای مختلف را یاد بگیرد. پیش از وارد کردن یک کالا درباره بازار آن در ایران تحقیقات لازم را انجام داده باشد. بهترین وسیله حمل و نقل را برای آن انتخاب کند. درباره روش های ترخیص کالا از گمرک هم اطلاعات کامل  کسب کند. نیاز است که در صورت نداشتن تجربه و مهارت کافی از افراد متخصص در این زمینه کمک و راهنمایی های لازم را بگیرد.

 

کالاهای وارداتی از کشورهای اروپایی

واردات کالا در حال حاضر به کالاهای ضروری از اروپا محدود می شود. این کالاها از کشور آلمان شامل دستگاه های صنعتی، روغن خام و مکمل های دارویی می شود. مهم ترین کالاها در حال حاضر قطعه های مکانیکی و صنعتی، لوازم جانبی موبایل، مواد معدنی و شیمیایی و مواد اولیه ساختمانی می شود. بیشتر این کالاها در کارخانه ها و شرکت های تولیدی مصرف دارند و بدون آنها امکان فعالیت وجود ندارد. این کالاهای پر مصرف و پر سود شامل دستگاه های صنعتی، قطعه های الکترونیکی، تجهیزات دارویی و پزشکی، مواد اولیه که کاربرد صنعتی دارند و قطعه های رایانه ای می شود.

 

واردات کالا به ایران

 

هزینه واردات کالا از اروپا

برآورد هزینه واردات کالا از کشورهای اروپایی کار ساده ای نیست. نمی توان به راحتی گفت که کمترین سرمایه لازم برای این کار چقدر است. این مسئله کاملا به نوع کالای وارداتی بستگی دارد. شیوه انتخاب نوع حمل و نقل در هزینه واردات بسیار اثرگذار است. قیمت کالا، هزینه بازرسی، بیمه، تعرفه گمرک و انبارداری و ترخیص کالاها از هزینه های بسیار مهم هستند. این هزینه ها متغیرند و برای هر کالا و هر کشوری متفاوت تعیین می شوند. وزن و حجم کالای وارداتی نیز در هزینه آن مؤثر است.

گروه بازرگانی آرنیکا تجارت ویستا درباره وزن قیمت حجمی کالاها، هزینه حمل و نقل بین المللی آنها و شیوه پرداخت قیمت کالاها در کشور مبدأ اطلاعات لازم را در اختیار تاجران قرار می دهد و به آنها کمک می کند بهترین کالا و بهترین روش را برای واردات کالا از کشورهای اروپایی انتخاب کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *